Di sini, saya akan huraikan perkara yang tidak
patut anda lakukan ketika melakukan pemasaran emel. Kadang-kadang kita terlalu
terkehadapan ketika melakukan sesuatu
sehingga terlupa beberapa perkara yang tidak patut kita lakukan.
Kesilapan Pertama :
Terlalu Obses Dengan Bilangan Emel Dalam Senarai Emel.
Ini adalah kesilapan biasa bagi seorang newbie.
Mereka menganggap pemasaran emel hanya berkesan kalau mempunyai list yang
banyak. Sifat ini perlu di buang kerana apa yang penting adalah kadar responsif
dalam senarai emel anda.
IM yang bijak akan sentiasa memberi maklumat
berguna kepada subscriber mereka di samping menyuruh mereka yang tidak mahu
lagi menerima tips untuk unsubscribe. Adalah penting untuk sentiasa menyuruh
list unsubscribe jika mereka tidak berminat kerana anda bayar untuk setiap emel
yang di daftar pada autoresponder anda. Jangan bazirkan wang untuk golongan
ini.
Memiliki senarai emel yang banyak hanya akan
merugikan anda jika kebanyakan darinya adalah tidak responsif. Katakan anda
mempunyai 20000 emel tetapi setiap kali anda menghantar emel, hanya 20 peratus
sahaja yang membuka dan membacanya. Apa yang terjadi pada 16000 emel yang lain.
Kenapa anda perlu membazirkan wang membayar
yuran autoresponder untuk menyimpan emel yang tidak berguna di dalam sistem
autoresponder anda. Oleh itu, perkara terbaik yang anda boleh lakukan adalah
belajar untuk membina list yang responsif sejak dari awal lagi.
No comments:
Post a Comment